Dagens gang

Vores hverdag i Børnehaven

Kl. 6.30Børnehaven åbner, og der åbnes i fællesrummet/grupperne. De børn, der har behov for at spise morgenmad, kan få morgenmad indtil kl. 7.00
Kl. 7.15Børnehavegrupperne går på legepladsen.
Kl. 8.30Dem, der har behov, kan få formiddagsmad. Husk kun at medbringe en madpakke, hvor det hele er i. Herefter er der forskellige aktiviteter og leg ude og inde.
Kl. 11.00-12.00Der spises frokost. Frokosten er hver dag en vigtig pædagogisk aktivitet. Børnene lærer om bordskik, at hjælpe og lytte til hinanden, sende ting videre f.eks. vandet og hælde vand op. Vi gør det til et vigtigt samlingspunkt, hvor vi hyggesnakker og fortæller hinanden om ting, vi har oplevet eller skal, for at lære børnene, at lytte til hinanden. Børnene rydder selv deres madpakke, glas og tallerken hen på rullebordet. Børnehavegrupperne har ofte Mindfulness efter, at madpakken er spist – hvor børnene slapper af og lytter til musik eller en historie.
Kl. 12.00-13.45Efter frokost går vi på legepladsen. Vi har en stor, dejlig legeplads med frit tumlerum, hvor børnene kan få styrket deres krop og bruge deres energi. Vi er ude hver dag. Hvis et barn har brug for middagssøvn, er der også mulighed for dette.
Kl. 13.45-14.30Børnene spiser deres medbragte frugt. For at højne roen og nærheden med de voksne under frugtspisning, henstilles til, at børnene ikke afhentes i tidsrummet mellem kl. 13.45 – 14.15.
Kl. 15.30De forskellige børnehavegrupper lukkes ned i takt med, at børn og personale tager hjem, og vi samles til sidst på legepladsen eller i fællesrummet/grupperne, hvor børnehaven lukker kl. 16.30

Vores hverdag i vuggestuen

Kl. 6.30Huset åbner. Det er muligt at aflevere sit barn.
Kl. 7.00Personalet fra vuggestuen møder ind og åbner vuggestuegruppen. I vuggestuen tilbyder vi børnene at spise formiddagsmad fra ca. 7.15- 8.30. I løbet af formiddagen er der forskellige planlagte aktiviteter. Vi vælger tit at inddele børnene i mindre grupper for at skabe ro og plads til fordybelse.
Kl. ca. 10.30Vi spiser frokost på stuen. Derefter puttes børnene, og de sover, så længe de har behov for. Efterhånden som børnene vågner tilbyder vi eftermiddagsmad. Om eftermiddagen er der leg på stuen eller ude på legepladsen.
Kl. 16.00Klokken 16.00 lukker vuggestuen, men børn, der ikke er hentet, kan være i børnehaven til kl. 16.30 (mandag til torsdag – fredag lukkes kl. 16).